lördag 3 juli 2010

Nu semester!


Nu går jag på semester. Som jag har längtat. Stilla ska jag vagga i denna ljuvliga tid. Slappa och bara vara.

Det har varit overkligt hett idag. Luften darrar... som Christer Sandelin sjöng för hundra år sedan. Luften står helt stilla inne. Det blir svårt att sova inatt.

Jag har fått nytt jobb. Igen. Ett fast jobb denna gång. Och det känns så skönt. Nu kan jag sluta jaga. Sluta fundera och oroa mig. Jag går tillbaka till min förre arbetsgivare. Det känns bra. Rätt. Men mina drömmar på eget finns kvar. Kommer tid, kommer ro.

Nu går jag ut i solen. Med ett glas rosé som verka vara den här sommarens sommarplåga. Rosé ska det vara om man vet vad man håller på med.

En bok under armen. Varma vindar mot en bar arm. Ett djupt andetag. Andas ut. Jag är ledig.

Fy fan vad skönt! Härliga sommar jäklar vad du är fin! Fem veckor. Att peta med tårna i gräset.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha en skön semester!! =)
Kram från Christine

Tingeltangel sa...

Hoppas att du har det riktigt skönt på din semester.

mammaxtre sa...

Vad skönt med fast anställning. Ge inte upp dina drömmar. Drömmar och mål, det är bra att ha med sig.

Ha en härlig semester.